FANDOM

Matti Toivonen Edit

Innan serien börjarEdit

Matti 1

Matti är en byggnadsarbetare med finskt påbrå, från sin faders sida. När Matti är i 20årsåldern inleder han ett stormigt förhållande med Rebecka Bovallius och de får tillsammans tvillingarna Daniel och Sandra. De flyttar in på Blå Valvet och lär känna hyresvärdinnan Lillemor Bloom. De stöter dock på komplikationer i sitt förhållande när Matti får sparken från sitt arbete. Rebecka känner sig besviken över att Matti inte lyckas fasthålla en ekonomisk trygghet för henne och tvillingarna och lämnar honom. Hon tar med sig Sandra och överger Daniel. Matti blir förkrossad och letar ,utan resultat, efter Rebecka och Sandra. Hans sorg över Rebecka och Sandra resulterar i att det blir svårt för honom att ta hand om sin son. Mot sin egen vilja så lämnar Matti bort Daniel när han endast är ett halvår gammal till Lillemor. Beslutet som Matti tog kommer att plåga honom resten av sitt liv och sätta sina spår i relationen med sin son. Under en av sina resor i letandet efter Rebecka och Sandra så träffar han Karin som han blir kär i, de får tillsammans Stina och Mikael. Mattis tidigare liv är något som han vill glömma och väljer därför att inte berätta om varken Sandra eller Rebecka.Efter att fem år har gått så hämtar Matti sin son hos Lillemor och tar på det viset över vårdnaden helt och hållet. 

Säsong 1Edit